piątek, 6 marca 2015

wszystkie byłyśmy dziewczynkami

źródło: http://bajkizbajki.pl/

Bodaj dwa tygodnie temu, dotarło do mnie drugie wydanie Florki z wydawnictwa Bajka

Znacie ją?

Fantastyczna książka, która daje najmłodszym oparcie i zrozumienie.
Florka, jak każde dziecko, ma problem z utrzymaniem porządku. Nie rozumie, dlaczego rodzice nieustannie powtarzają, że "nie ma czasu". Zrywa się w środku nocy i biegnie do rodziców, kiedy po raz kolejny, do jej snu wkrada się kot z nastroszonymi wąsami. 
Mała ryjówka prowadzi pamiętnik i pisze w nim, o wszystkim, co ją spotyka. 

O kałuży, która jest wysychającym jeziorem, o cieniu-który łazi za nią przez cały dzień, o wietrze, który jest kolegą do zabaw. Buduje krajobraz doświadczeń, w których rozpoznaję wydarzenia i myśli z własnego dzieciństwa:-) 
Przeczytałam książkę ze Stefanem jednym tchem:-) Wyszłam z tej lektury lekko zawstydzona. Dlaczego? Ano z prostej przyczyny-nie pamięta wół, jak cielęciem był, choć wydawało mi się, że pamiętam.
Rodzicielstwo to duża odpowiedzialność, ale nie ma co przesadzać, dlatego apeluję -

pozwólmy dzieciom, być dziećmi. Poza miłością, właśnie tego potrzebują najbardziej :-)

Ściskam wszystkie ambasadorki radosnego dzieciństwa! 

Wystarczająco dobre matki-łączmy się!!! 

Z pozdrowieniami, Sylwia. 

p.s. więcej o książce przeczytacie tutaj: http://ryms.pl/ksiazka_szczegoly/2297/index.html


9 komentarzy:

  1. Jeśli na świat będziemy patrzeć oczami naszych dzieci - lepiej zrozumiemy ich problemy - pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Znamy z Edziem dobrze tę bajkę :)
    i masz rację, dzieci powinne być dziećmi, powinne bawić się, skakać w kałuży, grać w piłkę, i po swojemu poznawać świat :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czytałam, że jest bajka o Florce, ale nie widziałam:-) przyznam szczerze, że nie zawsze mam cierpliwość i zgodę na dziecięcy świat:-) Florka, otworzyła mi szerzej oczy:-) Zobaczyłam siebie z dzieciństwa, to wystarczyło, żeby lepiej zrozumieć mojego syna;-)! Pozdrawiam:-)

      Usuń
    2. Bajka " Z pamiętnika Florki" puszczają na Minimini więc my też znamy, bo syn ostatnio katuje nas tym dziecięcym programem;) A książeczka zapowiada się równie fajnie więc jak będę w pobliżu księgarni na pewno się rozejrzę. A myśl przewodnia pozwól dziećmi mieć dzieciństwo jest super tylko czasami cierpliwości brak niestety.

      Usuń
    3. nie mam Minimini. Słabo u nas z telewizją:-) ale fajnie, że jest kreskówka:-) Jestem ciekawa realizacji:-) Książka świetna i bez cienia wahania-polecam:-)

      Usuń
  3. Chyba bajkę o niej widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak. Jest kreskówka na podstawie książki, ale nie widziałam. Pozdrawiam:-)

      Usuń
  4. Florka jest przesympatyczna. Widziałam na MiniMini ;)

    OdpowiedzUsuń